Porvoon Vihreät lähtee kuntavaaleihin vahvalla 63 ehdokkaan listalla. Ehdokkaista 39 on naisia ja 24 miehiä. Ehdokkaiden keski-ikä on 43,7 vuotta, neljä ehdokasta on alle 20-vuotiaita ja viisi yli 60 -vuotiaita. Listan ehdokkaista peräti 45 on ensimmäistä kertaa ehdolla. Ehdokkaissa on poikkeuksellisen paljon henkilöitä, joille ruotsin kieli on tavalla tai toisella erityisen läheinen.Porvoon vihreiden edellinen ehdokasennätys oli vuoden 2017 kuntavaaleissa, jolloin listalla oli 33 ehdokasta. Tästä on noustu siis peräti kolmellakymmenellä ehdokkaalla. Vihreät ovat keränneet myös valtakunnallisesti kaikkien aikojen ennätysmäärän ehdokkaita taakseen.

– Tekemisen jälkemme  kuluneen neljän vuoden aikana näkyi ehdokashankinnassa ja toisaalta vihreästi ajattelevilla porvoolaisilla on nyt jos koskaan halua vaikuttaa myös ehdokkuuden kautta siihen, mihin suuntaan kaupunkimme on menossa. Tällä joukolla on ilo kampanjoida ympäristön, tasa-arvon, koulutuksen, kaupungin viihtyisyyden ja vihreämmän tulevaisuuden puolesta, toteaa Porvoon Vihreiden puheenjohtaja Tomi Lassi.

Porvoon Vihreiden ehdokkaat kuntavaaleissa 2021

Huomenna Porvoo on vihreä – Porvoon vihreiden kuntavaaliohjelma 2021

Lisätietoja:

Tomi Lassi, puheenjohtaja (även på svenska) p. 041 5100 617, tomi.lassi@vihreat.fi

Mika Varpio, vaalipäällikkö p. 050 5333 880, mika.varpio@gmail.com