MUKANA LÄHIHOITAJAOPISKELIJA, TANSSINOPETTAJA, KAUPPIAS, OPISKELIJA JA TOIMINTATERAPEUTTI

Vihreiden kuntavaalilistalta löytyy nyt yhteensä peräti 63 valtuutetuksi pyrkivää porvoolaista. Lähihoitajaopiskelija Roua Badran valitsi lähteä vihreiden ehdokkaaksi, koska hän näki, että puolueella on juuri ne tavoitteet, joita Suomi tarvitsee.  Ehdokkaalle tärkeitä asioita ovat lasten ja nuorten sekä vanhusten hyvinvointi, vanhusten palvelut ja ympäristön tulevaisuuden turvaaminen.

”Haluan opettaa lapsille ihmisoikeuksien ja tasa-arvon merkitystä ja tehdä työtä kiusaamisen lopettamiseksi, koska se on yksi syy, joka vaikuttaa eniten lapsen psyykeen ja kehitykseen. Haluan myös tukea maahanmuuttajien kotoutumista Suomessa. Monilla on pitkä työkokemus omassa maassa, mutta kielitaidon puute vaikuttaa täällä heidän työelämään pääsyynsä”, Roua Badran kertoo.

Janne Halinen perustelee ehdokkaaksi hakeutumistaan seuraavasti: ”Tapaan kauppiaana satoja asiakkaita päivittäin ja heidän kanssaan tulee juteltua kaikenlaista, myös politiikkaa. Tyytymättömyyttä on paljon ilmassa ja se tuntuu aika usein kanavoituvan perussuomalaisten kautta. Tälle liikehdinnälle haluan tarjota vaihtoehdon siksi, että haluaisin lasteni kasvavan avoimessa, turvallisessa ja puhtaassa ympäristössä. Yrittäjänä olen jo valmiiksi mukana tekemässä yhteiskuntaa, joten siksikin tämä tuntui luontevalta.”

Roua Badranin ja Janne Halisen lisäksi Porvoon Vihreiden uusia ehdokkaita ovat tanssinopettaja Emmi Hahto, opiskelija Aino Pajari sekä toimintaterapeutti, yrittäjä Sari Saariaho-Uusimäki.

Porvoon vihreiden ehdokasgalleria

Huomenna Porvoo on vihreä – Porvoon vihreiden kuntavaaliohjelma 2021

Lisätietoja:

Tomi Lassi, puheenjohtaja (även på svenska) p. 041 5100 617, tomi.lassi@vihreat.fi

Mika Varpio, vaalipäällikkö p. 050 5333 880, mika.varpio@gmail.com