Puolueiden yhteispäätöksellä kuntavaalit on nyt päätetty siirtää kesäkuulle. Tätä kirjoittaessa eletään vielä sen mukaan, että ehdokaslistat silti sulkeutuvat tiistaina 9.3. Tämä tarkoittaa sitä, että itse vaalityöhön jää 45 päivää enemmän kuin alkuperäisellä aikataululla. Tämähän sopii! Meillä on paljon tärkeitä asioita ajettavana, ja niistä on hyvä päästä keskustelemaan äänestäjien kanssa perin pohjin – seuratkaa ilmoittelua webinaareistamme ja muista etätapahtumista. Parhaassa tapauksessa voimme loppukeväästä jo tavata toreillakin. Yhdistykselle ja ehdokkaille tämä ei kuitenkaan ole ollut pelkästään hyvä uutinen: on kuin juoksumatkaa olisi pidennetty kesken kilpailun. Paljon jo sovittua on järjesteltävä uudelleen, varauksia muutettava, kesälomaakin ehkä lykättävä. Mutta tärkeintä on, että vaalit saadaan järjestettyä turvallisesti ja varmistettua kaikkien pääsy äänestämään. Jatketaan työtä alati lisääntyvässä kevään valossa!

Genom partiernas gemensamma beslut skjuts kommunalvalet upp till juni. I skrivande stund gäller att kandidatlistorna ändå slås fast tisdagen 9.3. Det betyder att vi får 45 dagar till för själva valarbetet än enligt den ursprungliga tidsplanen. Det passar ju oss!! Vi har många viktiga saker att föra fram, och det är bra att kunna diskutera dem grundligt med väljarna. Följ annonseringen om våra webbseminarier och andra webbevenemang! I bästa fall kan vi mot slutet av våren redan träffas ute på torgen. För föreningen och kandidaterna var det emellertid inte bara en god nyhet: det är som om löpsträckan hade förlängts mitt under tävlingen. Mycket som redan har avtalats om måste omorganiseras och bokningar ändras, kanske t.o.m. semestern skjutas upp. Det viktigaste är ändå att valet kan ordnas tryggt och att allas möjligheter att rösta säkerställs. Vi jobbar vidare medan våren blir allt ljusare!