Porvoon Vihreiden Lotta Kortteinen valittiin Vihreiden puoluehallituksen jäseneksi – Riikka Aapalahti ja Tatu Chanth valtuuskuntaan

Riikka Aapalahti puhuu puoluekokouksessa Tampereella. Kuva: Anna-Stiina Lundqvist

Vihreiden puoluekokous valitsi porvoolaisia johtopaikoille. Lotta Kortteinen valittiin puoluehallitukseen ja Riikka Aapalahti (varalla Tatu Chanth) puoluevaltuuskuntaan kaudelle 2017–2019.

– Olen innoissani uudesta tehtävästä. Vihreät on minulle liike, joka tarjoaa inhimillisen uudistusvaihtoehdon suomalaisille. Suomea täytyy uudistaa, mutta se täytyy tehdä siten, että kaikki pysyvät mukana, puoluehallituksen uusi jäsen Lotta Kortteinen sanoo.

Kortteinen on valittu vastikään Uudenmaan verohallinnon Porvoon toimiston päälliköksi. Aapalahti toimii puolestaan perhehoitajana ja on Porvoon sivistyslautakunnan varajäsen sekä Uudenmaan Vihreiden piirihallituksen jäsen.

– Kuntavaaleissa Vihreiden vaihtoehto sai suuremman kannatuksen kuin koskaan. Tämä on siksi tärkeää aikaa. Meidän täytyy lunastaa suomalaisten meille osoittama luottamus. Omaa sydäntäni lähellä ovat erityisesti lapset ja sukupuolivähemmistöt. Näiden asioiden parissa aion toimia myös puoluevaltuuskunnassa, kertoo Riikka Aapalahti.

Vihreiden puoluehallituksessa on 12 varsinaista jäsentä ja 8 varajäsentä. Puoluehallituksen varsinaisten jäsenten joukossa ovat puolueen puheenjohtaja ja kolme varapuheenjohtajaa. Muilla jäsenillä on henkilökohtaiset varajäsenet.

Puoluevaltuuskunnassa on puheenjohtajan ja kahden varapuheenjohtajan lisäksi 40 varsinaista jäsentä ja 40 varajäsentä. Riikka Aapalahden varajäsenenä toimii niin ikään porvoolainen Tatu Chanth. Valtuuskunta hyväksyy periaateohjelmaa ja poliittista ohjelmaa lukuun ottamatta Vihreiden poliittiset linjat.