Porvoon Vihreät valitsi esitettävät luottamushenkilönsä

Porvoon Vihreät on saanut valmiiksi esityksensä luottamushenkilöistään. Valintakriteereissä painotettiin kuntavaalituloksen lisäksi ennen kaikkea henkilöiden osaamista ja motivaatiota. Tärkeänä pidettiin myös vastuun jakamista mahdollisimman laajasti erilaisille vihreille toimijoille.

Kaupunginhallitukseen Vihreät esittää Anna-Stiina Lundqvistia sekä Jocke Lybeckiä. Lundqvist toimii myös hallituksen toisena varapuheenjohtajana ensimmäisen kaksivuotiskauden, kunnes pesti siirtyy puolueiden välisten neuvottelujen päätöksellä kokoomukselle. Lybeck toimii vuorostaan kaupunginhallituksen edustajana kaupunkikehityslautakunnassa. Kaupunginhallituksen varajäseniksi esitetään Tuuli Hirvilammia ja Jari Oksasta. Vihreille sovittuun valtuuston toisen varapuheenjohtajan pestiin valtuustokauden toisella puolikkaalla esitettävä henkilö valitaan myöhemmin.

Tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi esitetään Sirpa Hanskaa ja lautakunnan varajäseneksi Paula Teinonen-Lahtea. Keskusvaalilautakunnan puheenjohtajaksi esitetään vuorostaan Leila Nurmilaaksoa.

Kaupunkikehityslautakunnan jäseneksi esitetään Mika Varpiota ja hänen varajäsenekseen Tuomas Greeniä. Rakennus- ja ympäristölautakuntaan esitetään puolestaan Pasi Siltakorpea ja Jussi Impiötä ja heidän varajäsenikseen Markus Keskitaloa ja Tatu Chanthia. Sosiaali-ja terveyslautakunnan jäseniksi esitetään Jari Oksasta ja Ulla Raitimoa ja heidän varajäsenikseen Arthur van der Knaapia ja Anne Wetterstrandia.

Sivistyslautakunnan varsinaisiksi jäseniksi esitetään Pete Lattua ja Sanna Kivinevaa ja heidän varoikseen Klaus Martinia ja Riikka Aapalahtea. Suomenkielisen koulutusjaoston varapuheenjohtajaksi esitetään Jaakko Westerlundia. Jaoston varajäseneksi esitetään Olli Tammista. Ruotsinkielisen koulutusjaoston jäseneksi esitetään vuorostaan Marianne Chanthia ja hänen varajäsenekseen Tomi Lassia.

Valtuustoryhmä on valinnut puheenjohtajakseen Tuuli Hirvilammin ja varapuheenjohtajaksi Jari Oksasen. Vihreiden edustajat osakeyhtiöissä ja liikelaitoksissa ilmoitetaan myöhemmin.

Tutustu ehdokasesittelyjemme kautta tuleviin luottamushenkilöihin.

***

Artikkelia päivitetty puolueiden välisen kokouksen jälkeen 22.5., tarkastuslautakunnan varajäsen muutettu.